4. září 2025
Zemřít Francouzský úřad pro ochranu údajů Cnil Pokračuje ve vašem akčním plánu pro regulaci online sledovačů od roku 2019. V této souvislosti nyní uložila vysoké pokuty proti dvěma mezinárodním společnostem: Google musí zaplatit 325 milionů EUR, což je 150 milionů EUR.
Důvodem sankcí je zejména nesoulad s předpisy, takže soubory cookie. Tresty podtrhují konzistentní linii CNIL, aby podnikli kroky proti praktikám, sledovali chování uživatelů bez dostatečného souhlasu a používali jej pro cílenou reklamu.
Regulace souborů cookie: Francouzský úřad pro ochranu údajů CNIL pokračuje v akčním plánu zahájeném v roce 2019 a ukládá dvě pokuty proti Google a Sheinthie Cnil pokutu 325 milionů EUR a pokutu 150 milionů EUR proti Sheinu, zejména kvůli nedodržení předpisů (cookies). Tyto pokuty jsou v souladu s četnými opatřeními CNIL pro regulaci nekomplikačních postupů v oblasti sledování a cílených adresování uživatelů internetu. V roce 2019 zahájil CNIL akční plán a zveřejnil pokyny a doporučení pro použití sledovatelů, jejichž cílem je dodržovat dodržování předpisů odborníků v této oblasti a zároveň zajistit dobré informace o uživatelích internetu. Od roku 2020 bylo na aktéry uloženo několik sankcí, kteří porušili zákon o reklamních balících (článek 82 zákona o ochraně údajů).
Dvě pokutyzemřít Proti Googlu a Proti Sheinovi Restrikční komora – orgán CNIL – byla uložena na uložení sankcí – je součástí celkové strategie dodržování předpisů v oblasti sledovatelů, která je zaměřena zejména na aktéry, které jsou zvláště navštěvované webové stránky a služby.
I když dodržování závazků používat sledovače dosahuje pokroku, CNIL zůstává ostražitá, zejména s ohledem na nekomplivační praktiky, jako jsou například skladování sledovačů bez souhlasu uživatele internetu, ale také ve vztahu k rozvojovému postupům, jako například Použití „sledovacích stěn“ (Cookie-Walls)Ve kterém je přístup uživatele internetu k servisu umístění sledovačů na jeho zařízení v závislosti na jeho souhlasu.
Pokud jde o tuto praxi, komora připomněla Google ve svém rozhodnutí, že tato praxe není nezákonná, ale pouze pod podmínkou, že Souhlas bez souhlasu se koná. Různé alternativy, které jsou uživateli nabízeny, musí být proto prezentovány vyváženým způsobem, aniž by to bylo v pokušení, aby upřednostňovaly možnost jiné (např. S učiněním o jednom výběru složitějším než druhým). Také musí Souhlas V plné znalosti situace Pokud lidé musí pochopit důsledky svých rozhodnutí úplně a jasně.
Kromě toho, stejně jako v rozhodnutí nedávno učiněného proti společnosti Orange, komora také určila porušení článku L. 34-5 zákona o post a elektronické komunikaci (CPCE) v případě Google, protože společnost bez předchozího souhlasu uživatelských reklam ve formě e-mailů v e-mailové službě v e-mailové službě v e-mailové službě v e-mailové službě Gmail Na kartě „Reklama“ a „Sociální sítě“.
Více o Browlingu
Obrázek/zdroj: Pixabay

Sledujte nás na x
Sledujte nás na Bluesky
