14. října 2025
Digitální zabezpečení již není vedlejším problémem – tvoří základ pro důvěru, chrání finanční stabilitu a zachovává osobní identitu. Nový průzkum spotřebitele identity Ping 2025 objasňuje, jak velké jsou zatížení pokusů o digitální podvody v Německu. Čtvrtina spotřebitelů v této zemi se již stala obětí podvodů, podvodů nebo krádeží identity. Nejedná se o teoretické nebezpečí, ale skutečný zážitek pro mnohé. Důvěra Němců v instituce, které řídí jejich digitální životy, byla odpovídajícím způsobem otřesena. Pouze 12% má stále plnou důvěru v organizace, které spravují data své identity online, zatímco 29% má malou nebo žádnou důvěru. Zároveň 69% tvrdí, že se více zajímají o bezpečnost svých osobních údajů, než tomu bylo před pěti lety.
Pohled na největší obavy spotřebitelů ukazuje, jak jsou vnímány rozmanité hrozby: 41% respondentů se obává, že se stanou oběťmi finančního podvodu. 28% se bojí podvodů s identitou a dalších 28% se obává zabezpečení jejich osobních údajů. Existuje obzvláště velká nedůvěra v oblasti sociálních médií (41%), poskytovatelů hazardních her a sázek (39%) a online maloobchodníků (23%).
Studie také objasňuje, že technologie AI se již dávno staly součástí každodenního života. 38% dotázaných již používá AI soukromě, například pro každodenní pomoc, kreativní aplikace nebo hledání informací. 24% Použijte AI pro učení. Třetí (35%) dosud neměla žádný kontakt s AI. Současně existují jasná očekávání vůči politikům: 38% dotázaných považuje vládní regulaci AI za účelem ochrany své identity a údajů za „velmi důležité“.
Navzdory rostoucí situaci hrozby se pouze 48% lidí cítí dostatečně informováno o současných podvodech. Druhá polovina se cítí nechráněná a dezorientovaná. Tato nejistota znamená, že mnoho spotřebitelů by bylo ochotno vzdát se digitálních vymožeností na ochranu své identity, ať už jde o sociální média, online nakupování nebo dokonce online bankovnictví.
Celkově je nálada pro Německo jasná: Spotřebitelé se obávají a stále podezřívavější. Očekávají jasná opatření od společností, politiků a poskytovatelů technologií. Ztracenou důvěru lze získat pouze z dlouhodobého hlediska pouze transparentním používáním AI, závazným předpisům a konzistentní strategií „první identity“.
